søndag den 25. maj 2014

strammer skoene?


Jeg synes som regel mine sko er indkøbt i en passende størrelse, men lige nu går jeg vist i lidt for små sko - helt konkret og måske også i overført betydning?

Det konkret er jo hurtigst at få afklaret. Jeg har købt de lækreste nye sko fra Green Comfort, der som regle er lækre behagelige og meget velsiddende sko.
Ikke helt som de her, men meget lignende. Dog får jeg ondt på oversiden af foden - en syning, der skærer? Jeg ved det ikke, men nu ser det også ud til, at jeg er ved at udvikle en knyst :-(

I overført forstand, så synes jeg egentlig, at mine sko må være kæmpe store. Der er godt nok plads til at falde lidt udenfor rammerne. Men når velvoksne mennesker tror, vi lever i en retfærdig verden og forventer, at det kan lade sig gøre, så er det lige som om tæerne rammer snuden skoene trækker sig sammen omkring foden. Det kan faktisk være helt svært ikke at hive skoene af og smide dem efter vedkommende!
Velkommen i en verden, der er bunduretfærdig - og hvor vi prøver at få det bedste ud af vore egne og hinandens liv (naiv og godtroende, hører måske med til rummeligheden?). Og drop så lige alle de der formaliteter og bureukrati omkring sagerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar