mandag den 24. februar 2014

Og mandag

En travl en af slagsen. Men også god, i hvert fald det meste af dagen.

Det var skønt at se de unge mennesker igen.
I vores kontaktgruppe hyggesnakkede vi og planlagde lidt fremad, snakkede om evalueringen lavet på klassetreivsel og formålet med grupperne, som jo dels er et socialt aspekt, hvor de unge møder andre unge - udenfor deres klasse, der bliver skabt sammenhold på tværs af klasserne og øget forståelse og respekt for hinanden. Desuden er der et fagligt aspekt, som dog kommer mere på tale, når linifagene slår mere igennem, idet det forhåbentligt bliver muligt at de ældste kan vidensdele til de yngre ift. liniefaget og projektarbejde - fagene må de også gerne tale om, men fokus på denne del er ikke så stor endnu. Planen fremad er mere aktivitet. Det der ønskes mest er mere tid i grupperne og mere aktive indslag. Så noget battle, høvdingebold krydret med lidt tillidsøvelser i en gymnastiksal tænker jeg er vejen frem.
Jeg er så glad for min gruppe. De er gode ved hinanden, positive og åbne. Det er altid rart at være i gruppen.

Også gensynet med "min" klasse var rart. Vi mangler at runde af på de anonyme spørgsmål fra uge sex, og her er tonen både munter og alvorlig på samme tid. Eleverne er forbavsende åbne ift. at tale om sex, og de har hørt/set meget - måske gennem realityshows?, men er jo ligeså usikre, som vi alle er/har været, når talen kommer på sex.

I lektiecafeen var der lidt tyndt, da mange ikke havde nået at få lektier for. Men vi spillede "Four" med de sidste elever, og det var et ret godt spil, som jeg da også skal have hjemme. Der blev anledning til lidt matematik og strategi.

Eftermiddagen har jeg brugt på at SY!!!? fastelavnskostume til min datter og hendes veninde. De ønskede brændende at være siamesiske tvillinger. Heldigvis er det ikke så kompliceret, som de tidligere års haj pg pikachu ønsket af sønnike (som i år stadig passer pikachu). Et par gamle t-shirts er nu syet sammen, så pigerne er næsten klar til fastelavn på skolen på fredag (jeg er sikker på, at der kommer ønsker til tilbehør også...

Derudover har jeg kørt i fast rutefart til hallen, hvor begge unger har været til gymnastik, og jeg har talt med instruktører fra næsten alle mandagens hold, da det betyder, at vi nu har været rundt på holdene og er ved at være klar til at lave den første status på instruktører til sommersæsonen...

Ja og så sluttede dagen desværre af med et telefonopkald fra min mor, at min far er indlagt på sygehuset - og skal undersøges nærmere, så vi må vente... 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar