torsdag den 24. oktober 2013

Om at starte som gymnastikinstruktør...

Dagen oprandt, hvor jeg skulle træne minispring - tøser på 5 år, som gerne vil springe.
Hvordan blev jeg instruktør - tjoh, sådan kan det gå, når det ikke lykkedes at finde andre, og jeg er med i bestyrelsen i gymnastikforeningen.
Men jeg fortryder bestemt ikke. Jeg synes det er så livsbekræftende at se de små piger, som bare kan ALT komme til gymnastik.
Nogle er trykkede og generte over at få nye instruktører (vi har været nødt til at dele et alt for stort hold op i to mindre, da der kom flere gymnaster end ventet på holdet), nogle savner deres mor og har ondt i maven, men efterhånden som vi kom igang fik vi alle med.
De smiler, er glade og hviner og griner i hallen. De er fulde af energi.
Jeg glæder mig så til at få mere styr på selve gymnastikken. Jeg har heldigvis hjulpet til forskellige træninger og haft sommergymnastik, så der begynder da at være lidt erfaringer rent gymnastisk, men jeg glæder mig til et kursus, så jeg får mere viden om redskabsopstillinger og springmodtagning.
Men hvor jeg nyder at træne de små poder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar