torsdag den 17. oktober 2013

Dårlig timing, tidsler, katte-L.O.R.T og regn regn regn

Vågnede op og trængte virkelig til at komme ud. Jeg besluttede derfor at bruge lidt tid i haven, som stadig trænger til en kærlig hånd, til trods for min fars hjælp. Bladene fra hækklipningen er da også væk, så nu er det i høj grad det ukrudt, som snart vokser sig højere end hækken, som skal fjernes!
Lige idet jeg går ud og finder redskaber frem starter regnvejret - heldigvis er det bare lidt smådryp, så ingen eller intet skal holde mig tilbage. I den rette påklædning findes der ikke dårligt vejr (og min pålædning var termotøj).
Jeg får rengjort et lille bed, regnen tager til, og snart mærker jeg vandet mod min ryg ligeså stille bevæge sig langs min krop og om på min mave. Heldigvis er det ikke koldt, og de kæmpe store tidsler skal bare væk. Ingen eller intet skal stoppe mig, så jeg fortsætter med at hive ukrudt op mellem fliserne på terassen. Jeg tager lige et tjek rundt i haven - under halvtaget kan jeg godt se, hvad der skal gøres...
Igen beslutter jeg mig for, at det nok går over igen, så jeg går i krig ved hækken, hiver ukrudt op - især tidsler i store mængder - av av av. Ingen eller intet skal stoppe mig. Ingen eller intet skal stoppe mig.
Efter at have fyldt spanden - og nu sidder jeg i det våde græs, kroppen føles våd (og en smule kold...), hænderne er mudrede ind, spanden er tung, da regnen kæmper med mig om at fylde den op, må jeg konstatere, at der er langt igen, før jeg har fuldført min mission.
Heldigvis!!! kan jeg lige holde en pause ved hækken, da kattene igen har brugt mine bede som kattebakke. Jeg går op og samler L.O.R.T sammen :( Så klamt, og stinkende, og en der har haft dårlig mave. Nu hvor jeg har god tid til at arbejde i dette bed (som er i læ), får jeg gravet rundt i det og samlet temmelig meget op - væk med det. Nu gad jeg godt, jeg drak kaffe, for så ville jeg have hældt masser af kaffegrus og citronskiver ud i bedet også...
Citron på den mentale huskeseddel.
Et hurtigt kig rundt i haven. Regnen trommer stadig. Måske er det nu, den skal stoppe mig? Kroppen er klam og kold. Ja, missionen er afbrudt for idag.
Det dejligt varme bad føltes vidunderligt bagefter.
Regnen håner mig ved at være stoppet mens jeg stod under bruseren, og nu går naboen rundt og river i sin have - uden jakke på!!!!
Men nu blev jeg stoppet, så nu vil jeg sætte mig og se på mine børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar