torsdag den 12. september 2013

Pusterum

Endelig skyllede jeg ind på den lille ø, hvor jeg lige kan få en pause og trække vejret (og sove sove sove sove), inden jeg kan kaste mig ud på sidste strækning inden weekenden.
Sikke nogle travle dage, fyldt med gode, positive og livsbekræftende oplevelser + lidt af den anden slags ;-)
Jeg ser frem til idag at være sammen med mine egne unger, da jeg de sidste 3 dage har arbejdet næsten konstant. Jeg nåede da lige hjem i halvanden time igår...
Jakob savner at sidde stille og læse, putte og se fjernsyn og blive nussekløet på ryggen, og det er bare så hyggeligt, så det er jeg klart med på.
Ada vil gerne have hjælp til lektierne, hun har fået sin første stil for, som skal være et eventyr på 1-2 computerskrevne sider!!!!! Ambitiøst, da jeg i overbygningen ikke kræver mere på mængdesiden, men så nok noget mere på indholdssiden, vil jeg forvente.
Og det er ok og spændende. En fin udfrodring, som Ada har godt af at arbejde med. Det er vanskeligt for hende at finde på, hun sidder og leder efter det "rigtige", og med skrivningen er man nok mere nødt til bare at gå igang og se, hvor man bliver båret hen, så kan der rettes bagefter - det er i hvert fald sådan det lykkes for mig. Jeg kender godt hendes indstilling - jeg synes selv at kunne huske de samme betænkeligheder og besværligheder, så jeg håber, jeg evner at hjælpe hende på vej og vi kan hygge os med det. Vores temperamenter er meget ens, og selv om jeg synes, jeg forstår hende rigtig godt, sker det desværre ofte, at vi kommer til at diskutere for meget - og så er det godt, vi har far, som kan komme og overtage jobbet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar