onsdag den 4. september 2013

Mødet med forældregruppen

Så oprandt dagen, hvor jeg skal møde alle forældrene til de dejlige unger i min nye klasse.
Det er altid spændende at møde dem alle og mærke, hvordan kulturen er blandt dem.
Spændingen er dog ekstra stor, da klassen har nogle udfordringer i forhold til undervisningen og koncentration og ansvarlighed.
Jeg har forberedt mig ved at lave en undersøgelse på klassetrivsel.dk, og jeg kan på den måde tage udgangspunkt i elevernes egne udtalelser og oplevelser. Det gør det mere konkret og håndgribeligt. Mange af eleverne ved også godt, hvilke forandringer, der er behov for, og de har også forslag til hvordan, men der er behov for voksne, som står bag både på skolen og i hjemmet. Jeg håber, vi får en god snak - ja, forældrene skal snakke. Jeg har et oplæg (som forhåbentlig ikke tager al tiden), derefter skal forældrene i grupper diskutere forskellige udsagn fra eksperter og elever, og i fællesskab kommer vi forhåbentlig frem til en plan for året - eller i hvert fald den kommende tid.
Jeg kan mærke spændingen i maven . ikke uro eller sommerfugle, som i de tidlige lærerdage, men faktisk bare optimisme, forhåbninger og spænding i forhold til reaktioner i forældregruppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar