lørdag den 28. september 2013

Hvordan blev hun så stor?

Sikke nogle overvejelser jeg fandt mig selv i denne morgen.
Ada er startet på landsdelshold, og det er blevet tid til den første weekendtræning.
Da vi skulle pakke blev jeg pludselig meget opmærksom på, at holdet faktisk spænder over aldersgruppen 4. til 7. klasse. Min datter skal på weekend med 7. klasser! Hun er lige blevet 10! Sådan nogle er børn er godt nok store - jeg er selv lærer i en 7. klasse. De snakker om kærester, popidoler, bevæger sig rundt på nettet, og de sover sikkert ikke ligefrem klokken 21. Eller det ved jeg, de ikke gør.
Hvor bliver hun stor, hvor bliver det godt for hende at få lov at spejle sig i en flok større børn, men hvor skal jeg også lige indstille mig på, at en helt ny og større verden åbner sig for hende.
Hvor mange penge skal hun have med til cafeteriet? Hvor store begrænsninger og hvilke snakke bør vi have om mobiltelefonen ift. sms, net og telefonopkald.
Hun er jo ikke den eneste 4. klasse afsted, og jeg kan da også godt mærke, at hun er klar til flere udfordringer. Hun er bare sådan en naiv lille pige...
Ada glæder sig og har selvfølgelig ingen bekymringer, så det er jo kun mig som forælder, der lige skal indstille mig på endnu en forandring og endnu engang et mere modent barn. Hvor blev den lille tykkindede, skaldede baby af, som jeg sad med for 10 år siden?

Adas første skoledag i 4. klasse, august 2013, næsten 10 år

Ada 3 dage gammel


Ingen kommentarer:

Send en kommentar