søndag den 25. august 2013

Sikke en fest vi har haft nu i nat...

Åh ja, åh ja, åh

Hold da op. Så var der vejfest. Og til trods for en lidt skidt start med en syg knægt, der ikke havde lyst til at deltage hverken i morgenmad eller hoppeborg!
Hen på eftermiddagen meldte farmand også pas og måtte en tur omkring sofaen, hvor de to hyggede med tablets, tv, og - tror jeg - lidt snolder.
Imens gjorden den store pige sig klar hos en veninde, og jeg skal da lige love for, at det kompenserede for min egen mangel på samme.
Jeg nåede ikke at få klædt om til aftenfest og kom som jeg gik og stod.
Og til trods for, at det tidligt tyndede ud i gæsterne nåede festen uanede højder, og jeg skal da lige love for, at jeg her kl 9 - efter ca 4 timers søvn - har en tunge som sandpapir.

Hvor er det fantastisk at grine og hygge sig sammen med en flok dejlige kvinder - der bor også mænd i kvarteret, men de måtte opgive og overgive sig til søvnen, måske havde kvinderne overtaget i forhold til samtalerne og emnerne?

Dagen idag byder på en dreng, der er lidt mere frisk, en datter der sover efter en lang og god aften med sine veninder og en mand, der stadig sover.
Lidt arbejde, en del praktiske gøremål i det lille hjem, lektier med datter og sikkert et par overraskelser (en gå eller cykeltur vil nok være en meget god ide)
Jeg selv får nok også brug for en lille lur, men ellers er humøret højt og glæden sidder stadig tilbage i kroppen - jeg synes ikke den plejer at kunne mærkes helt ud i muskler og led (men det er måske alderen? Og den må vi hellere tage på et andet tidspunkt)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar